تا حد امکان در خانه بمانید، اگر(در موارد ضروری) بیرون رفتید بکوشید به جاهای شلوغ نروید و مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.
عالمی را پرسیدند :
خوب بودن را کدام روز بهتر است؟
عالم فرمود :
یک روز قبل از مرگ
دیگران حیران شدند و گفتند :
ولی زمان مرگ را هیچکس نمیداند
پس هر روز زندگی را روز آخر فکر کن
و خوب باش شاید فردایی نباشد
أعْلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ
عِلْمَ النّاسِ إلی عِلْمِهِ.
داناترین مردم کسی است
که دانش دیگران را به
دانش خود بیفزاید .
نکات کلیدی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا
1- ویروس کرونا، عمدتاَ از راه دهان، بینی،
چشم و گوش وارد بدن می شود. بنابر این
دست هایتان راقبل از شست و شوی کامل
با آب و مایع دستشویی به این ۴ قسمت
بدن نزنید.
2-هر روز چندین بار دست هایتان را با آب
و مایع دستشویی و هر بار به مدت نیم
دقیقه با دقت بشویید.اگر مایع یا ژل
ضدعفونی کننده هم بزنید، بهتر است.
3-همراه تان یک مایع ضدعفونی کننده
کوچک داشته باشید تا در محیط های
عمومی مانند مترو و خیابان
و ... که دسترسی سریع به آب و مایع
دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد و
اشیاء، مدام دست هایتان را
ضدعفونی کنید.
4-اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه
کرد، فوری دهان و بینی تان را ببندید
و حتی المقدور چند متری از او دور
شوید، چون یکی از راه های انتقال
کرونا، تنفس است.
- از دست دادن و روبوسی خودداری کنید.
- بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست های
خود را بشویید و ضدعفونی کنید.
این را از همه اعضای خانواده بخواهید.
همچنین در محل کار نیز با همکاران
چنین قراری بگذارید.
گل های باغ زندگی تولدتون مبارک
همیشه شاد و سربلند باشید
«نورمن مایر» می گوید: « صرف خارق العادگی و یا متفاوت بودن تصویر ذهنی، نشانه خلاقیت و امتیاز آن نیست، چون، چه بسا كه آن تصویر ذهنی، نشانه ای از ناهنجاری روانی نیز باشد. عدم درك این تمایز، امكان آن را فراهم می كند كه غالباً نبوغ را با جنون،خلط و قاطی كنیم. شاخص ممتاز بودن راه حلهای خلاق،آن است كه باید عملی باشند، یعنی این كه با واقعیت در پیوند باشند.»
یك نمونه خوب از خلاقیت را می توان در دانشگاه «آدلفی» در نیویورك به چشم دید. این دانشگاه قصد داشت كه رشته مدیریت بازرگانی را به برنامه تحصیلی خود بیافزاید، ولی در عین حال به این امر وقوف داشت كه افراد مشتاق به تحصیل در این دوره كه از فعالان حوزه تجارت بودند و از شركت های خود برای آموزش كمك هزینه تحصیلی دریافت می كردند، دچار كمبود وقت و محدودیت زمانی برای حضور در كلاس بودند. دانشگاه برای حل این مشكل با سعی و كوشش، كلاس هایی برای دانشجویان فراهم كرد. كلاسها چهار روز در هفته در قطارهایی كه هر روزه به نیویورك رفت و آمد داشت، برگزار می شد. مسئول برنامه ریزی آموزش دانشگاه اظهار داشت: «ما مفهوم و تصوری از خدمات را در زمینه آموزش عالی در نظر گرفتیم و نیازهای دانشجویان احتمالی خود را بررسی كردیم و به نظامی از خدمات دهی آموزشی دست یافتیم. پیش از آن، افراد برای ارتقا و بالا بردن سطح آموزش شان از لحاظ زمانی با مشكل مواجه بودند. كلاس بر روی چرخ، بستر كاملاً جدیدی را برای برنامه آموزش بازرگانی دانشگاه آدلفی ایجاد كرد. مبتكر این برنامه به اختصار بیان كرد كه «كلاس بر روی چرخ» آن چنان فكر و تصور بدیهی و تا حدی خنده دار و ساده ای بود كه تعجب می كنم چرا قبلاً هیچ گاه عملی نشده بود.
خلاق بودن،یعنی دیدن چیزهایی در عالم و آدم، كه به چشم دیگران نیاید.غالباً سازمانها كسانی را كه پای بند دید و نگرش منحصر به فرد خود در مورد پدیده ها هستند، برنمی تابند. در محیط هایی كه تأكید بر همگنی و یكپارچگی است، داشتن نگرش متفاوت با دیگران سهل نیست.
اما آیا انسانهای خلاق با سایر انسانها تفاوت دارند؟ آیا توانایی آنها ارثی است یا اكتسابی؟ شواهد دلالت دارند كه هم وراثت و هم محیط، در بالندگی و رشد خلاقیت مؤثر است. خلاقیت را باید صفتی پنداشت كه هر انسانی به درجاتی بدان موصوف است. آن چه ضروری است، این است كه باید زمینه تجلی این قوه را در داخل اعضای سازمان، خاصه در مدیران فراهم كرد. خلاقیت را نمی توان تابع منطق دوتایی و یا مقوله ای دوگانه به حساب آورد. بدین معنا كه بگوییم انسانها یا واجد آن هستند و یا فاقد آن. از سوی دیگر، اگرچه هر كسی سهمی از قوه خلاقیت دارد، برخی كسان هستند كه به علت داشتن توانایی های ذاتی، این قوه را موفق تر از دیگران به كار می گیرند.